• Снимка: topnovini.bg
Днес в Гранд хотел "Рига" се проведе кръгла маса на тема "Потенциал и пропуснати възможности за Русе като транспортен център", организирана от коалиция "Обединени патриоти - НФСБ, АТАКА и ВМРО". Дискусията бе водена от водача на русенската листа Искрен Веселинов, и от неговите подгласници Галин Григоров и Атанас Барбуков. В дискусията взеха участие представители на транспортния бизнес, капитани на кораби, бивши административни служители в транспортния сектор. 
 
В своята презентация Искрен Веселинов обобщи част от проблемите на Русе в качеството му на транспортен възел, втори по натовареност в страната. Въпреки неговата важност обаче, липсва какъвто и да било интерес от страна на правителствата в последните години, липсва стратегическо планиране, а върху региона е сложено определението "периферия". В същото време средства, предназначени за подобряване и развитие на транспорта се пренасочват към София, като най-емблематичен е случаят с пренасочени над 130 млн.лв. за софийското метро. Това важи с особена сила за транспорта по река Дунав, който е най-потърпевш, и на практика не може да реализира потенциала на транспортния коридор. 
 
Веселинов обърна внимание, че Дунавската стратегия е останала просто едно добро пожелание за България, без особен ефект, тъй като държавите е трябвало да използват собствени средства за нейната реализация. Той коментира, че именно Дунавската стратегия трябва да е във фокуса на председателството на България на Съвета на ЕС през 2018 г.
 
Бившият директор на "Пристанищен комплекс Русе" инж. Николай Найденов коментира, че в сектора има множество структурни проблеми, липсват инвестиции и техника, не е добре реализирана връзката между различните видове транспорт в града. По думите му, ако бъде развит дори само транспорта, това ще е в голяма полза за русенската икономика, която може да има силен растеж само на тази база. Представители на бизнеса коментираха още, че на пристанището се използват технологии, останали от Втората световна война, които по никакъв начин не могат да се конкурират с останалите пристанища по Дунав. 
 
В тази връзка Веселинов отново изложи становището, че морска и речна администрации трябва да бъдат разделени в две отделни административни структури, които да бъдат разположени в съответстващи им градове, а не противно на всякаква логика - в София.
 
Бе засегнато и лошото състояние на железопътния транспорт, и за това че Русе отдавна е изгубил значението си на важен ЖП възел. Тук проблемът също опира до липса на средства и на инвестиции, които са необходими за обновяване на релсовия път. 
 
Бе обърнато внимание и на факта, че движението по Дунав мост е възпрепятствано не толкова от капацитета на съоръжението, а от бюрокрацията, която спъва трафика на автомобили. 
 
Отново бе заявено, че пътят Русе - Велико Търново трябва да е приоритет на следващото правителство, без значение кои партии ще го съставляват. 
 
Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Реагирай на публикацията

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Общество

Политика

Икономика

Закон и ред

Здраве

Култура

Образование

Свят

Спорт

Любопитно