„Граждани за София“: Ремонтът на „Цариградско шосе“ е некадърен и недомислен

12:12, 18 юни 15 25 349 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Цариградско шосе е един от най-съществените булеварди в София. Градът ни разполага с много пари, с много голям бюджет, а все още не може да се оттърси от наименования на булеварди, в които има думата „шосе“. Може би и това е причината „Цариградско шосе“ да не прилича на достоен европейски булевард. Това каза на пресконференция председателят на инициативата „Граждани за София“ Димитър Димитров, предаде репортер на София Topnovini.bg. Темата на събитието беше свързана с проблемите и минусите на един от основните булеварди в София според гражданската инициатива.

По думите му около „Цариградско шосе“ няма нито едно запомнящо се емблематично пространство, както би трябвало да бъде за основен за града булевард.

„Когато се движиш по Цариградско така се отегчаваш, че искаш по бързо да се измъкнеш от града. Да не говорим за липсата на осветление, която е престъпление. Това дава предпоставки за инциденти и катастрофи. Загледайте се в мантинелите. Те са изцяло изкривени от подобни инциденти“, обяснява Димитров.

Според Димитров друг голям пропуск на Столичната община е, че метрото на минава през „Цариградско шосе“.

„Метрото не пое хората, които чакат по най-натоварените спирки по булеварда. Като погледнете спирката на хотел „Плиска“, където винаги има тълпа от ощетени граждани, например. Същевременно направиха спирка на метрото на „Джеймс Баучер“, която си седи празна“ заявява Димитров.

По думите му голям проблем е и това че една част от булеварда е собственост на държавата, а друга на общината. Според Димитър Димитров дори и след ремонта за милиони левове задръстванията по основната артерия в София ще продължат.

„Проблемът е грешният устройствен подход на общината. Трябваше да помислят за пешеходни алеи и велоалеи по булеварда. Трябва да има зелени пространства около него“, каза още той.

Според него общината е можела да предвиди и изграждането на велоалея, която да e между Борисовата градина и паркът Врана.

„В България има добри примери за булеварди, които като ги погледнеш усещаш, че ръководството има отношение към града. Варна и Пловдив са такива градове. А в София се гледа само финансовата облага от нещата. С цената на липсата на зелена идея и европейско излъчване на булеварда“, каза още Димитров.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама