Лекарският съюз отново критикува санкциите заради недоволство на пациентите

12:06, 19 юни 15 25 507 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Лекари от цялата страна недоволстват заради законовата промяна, с която бяха въведени санкции за болнични заведения ако пациентите не са удовлетворени от обслужването. Това става ясно от съобщение на Българския лекарски съюз до медиите.

Според съсловната организация това създава предпоставки за напрежение между лекари и пациенти.

„С въвеждането на условия за санкции въз основа на субективни усещания и налагане на термина "неудовлетвореност" като условие за прекратяване на договорните отношения между изпълнители на медицинска помощ и НЗОК, поставя закона в правото му да погазва договорния процес по НРД“, смятат от БЛС.

Те припомнят, че са изразили несъгласието си с промяната, и добавят, че днес отново ще изпратят доводите си до парламентарната здравна комисия и министър Петър Москов.

"Текстът вменява задължение на управителя на НЗОК да проучва удовлетвореността на пациентите от оказаната медицинска помощ, от лекарствените продукти, даже и от медицинските изделия. По нататък – в чл. 59, с императивна разпоредба, се задължава директорът на съответната РЗОК да санкционира лечебно заведение, което е "прегрешило", според субективното мнение на няколко пациенти, и това прегрешение се е превърнало в " системна неудовлетвореност" - и то по методика, която към момента не е известна и се предвижда да бъде приета с подзаконов нормативен акт“, се казва в позицията на БЛС.

Според тях неудовлетвореността, като субективна категория, не може да се използва като нормативна база за санкция. Те допускат, че тя може да бъде и преднамерена, повлияна или стимулирана от различни външни фактори – напр. от конкуренцията.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама