91% от изпитата бира у нас е българска

15:52, 16 юли 15 25 403 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Произведеното в страната пиво държи първенството сред българите, съобщиха от Съюза на пивоварите в България. Въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на Европейския съюз и трети пазари,  91% от консумираната у нас бира е произведена от български компании, сочат данните на браншовата организация.  

Според данни на Съюза на пивоварите, през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - близо 5 % по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г. През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%.  Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво – 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки.

От индустрията отбелязват, че ръстът в реализацията на бира през канала „модерна търговия“ (търговските вериги) и спадът на консумацията в заведенията продължава като тенденция. Съотношението на продажбите през сектора  „студен пазар и през магазинната мрежа ( „топъл пазар“) е 20% към 80%.

Продажбите на 6-те пивоварни компании т.г. са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв.

И през 2015 г. членовете на Съюза на пивоварите залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си. От тази година българите вече се радват и на още 6 нови марки, позиционирани на пазара - Ариана радлер Лимон, Бъз и Мента, Загорка ретро, Kamenitza Свежо, Kamenitza Fresh Бъз&Лимон, Staropramen Granat, Corona Extra.

 

„Анализирайки най-новите данни за бирения сектор, заслужава да откроим факта, че пивото продължава да бъде любима напитка на сънародниците ни.  Според проучване 78 % от пълнолетното население у нас консумира бира. Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза.

Нов фокус в дейността му е стартиралата през 2015 г. общоевропейска кампанията LOVE BEER за популяризиране на модерната бирена култура. И тази година пивоварният сектор е единственият в България, който се обединява и организира съвместно инициативи в подкрепа на категорията и бранша като цяло. Кампанията опровергава митове за пивото и извежда на преден план най-ценните му характеристики - натурална, нискокалорична и подходяща не само за мъжете, но и за нежния пол напитка. Иновативният проект акцентира именно върху емоцията от консумацията на пиво през погледа на дамската аудитория, която все повече оценява бирата като подходяща напитка за всеки повод и активен начин на живот.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама