Затварят "Витошка" около НДК
10:15, 31 юли 15
25
481
Шрифт:
Това съобщи зам.-кметът на столицата Любомир Христов при проверка на изпълнението на проекта на мостово съоръжение в столичния квартал "Захарна фабрика", предаде репортер на София Topnovini.bg. Той добави, че ремонтът на бул. "Сливница", където се проведе инспекцията, се движи в график и ще е готов до 15 септември.
Рехабилитацията на "Витошка" стартира с частично затваряне на булеварда. Ще се спре движението на трамваите в района, а автомобилите ще се движат двупосочно в едната половина от пътя.
"Съществената част от ремонта е подмяната на релсовите линии и обновяването на мостовото съоръжение над бул. "България". Планира се спирането на трамвай №7, който ще бъде заменен с автобус в участъка до бул. "България", а в останалата част от трасето ще се движи трамваят, който ще върти на басейн "Спартак". На този етап ще бъде оставена възможността за свободно движение по бул. "Пенчо Славейков", заяви Христов.
Освен релсовия път по "Витошка" ще бъдат обновени тротоарите и осветлението. Целият проект е разделен на отделни етапи, за да може да бъде управляван във времето в зависимост от метеорологичните условия и натовареността на движението. Очаква се първият етап от ремонта да приключи до началото на септември. След това предстои подмяна на релсовия път до входа на Южния парк заедно с пътната настилка. Стойността на целия ремонт е около 8 млн. лева.
Любомир Христов уточни още, че бул. "Черни връх" ще бъде пуснат до края на август. Вчера общинарите са провели разговори с представители на столичния "Метрополитен", като от там са уверили, че до края следващия месец ще бъде пуснато движението по кръстовището на ул. "Сребърна" и бул. "Черни връх", както е по график.
"Най-късно до средата на август планираме пускането и на бул. "Ал. Малинов" в кв. "Младост" в частта между "Цариградско шосе" и бул. "Андрей Сахаров", добави Христов.
Относно ремонтът мостовото съоръжение в "Захарна фабриа" заместник-кметът обясни, че успешно съвместява работата си заедно с Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), за да може съоръжението да бъде изцяло санирано отдолу.
"Понеже не се движеха влаковете във връзка с друг проект, който НКЖИ изпълняват в същия този участък, не се налага в последствие да се спират влакове и да се изключва напрежението заради работата по това съоръжение“, поясни Христов.
Добави коментар