Правата на пътниците при стачка са същите като при отменен полет

18:58, 10 ное 15 25 482 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Правата на пътниците при стачка на авиокомпаниите са същите както при отменен полет. Това припомнят от Европейския потребителски център по повод стачката на стюардесите и стюардите на „Луфтханза“, която отмени стотици полети, в това число от и до летище „София“.

Правата на пътниците, пътуващи със самолет, са уредени в европейски регламент, който се прилага еднакво във всички държави членки, както и в Исландия и Норвегия, уточняват от потребителския център.

Пътниците, чиито полети са отменени в резултат на стачка имат няколко основни права:

Право на премаршрутиране (осигуряване на алтернативен транспорт при сходни условия със същата или друга авиокомпания) или възстановяване стойността на билета Право на храна и напитки Право на настаняване в хотел Пътниците може да имат и право на компенсация за направени допълнителни разходи, или право на допълнително парично обезщетение. Дали ще се стигне до такова обезщетение и каква ще е сумата, зависи от конкретния случай, както и от разстоянието на полета и от времето, за което той закъснява.

При стачка по време на полет пътниците винаги имат право на грижи, но нека не забравят, че ако са избрали да им се възстанови стойността на билета, то авиокомпанията няма повече задължението да заплаща за храна, напитки и настаняване в хотел.

Повече информация за засегнатите полети може да намерите на страницата на превозвача, както и на нашата интернет страница www.ecc.bg :

Въздушен превоз – закъснели и анулирани полети.

При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията. Ако не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център, за да получат помощ и съдействие.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама