Пловдивски ученици се включват в проект за финансова грамотност

19:45, 10 ное 15 25 339 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Ученици от 4 пловдивски училища - ПГ по електротехника и електроника, ПГ по хранителни технологии и техника, СОУ "Св. Паисий Хилендарски" и СОУ "Черноризец Храбър", ще се включват в проекта "Знания, които променят живота 2" (LifeChanger). Те ще участват в обучителна програма по финансова грамотност "Разумни финанси", която ще бъде представена на учениците от 21 доброволци.

Инициативата е на "Джуниър Ачийвмънт България" и "Метлайф България", които вчера обявиха старта на второто, разширение издание на проекта.

В продължение на 4 месеца - от ноември 2015 г. до февруари 2016 г., ученици от X и XI клас на 15 средни училища от София, Пловдив, Пазарджик, Варна и Бургас (общо 20 класа), в които не се изучават икономика и финанси, ще имат възможност да подобрят своята финансова грамотност.

С помощта на образователната програма "Разумни финанси", базирана на учебните програми "JA Лични финанси" и "JA Икономика", учениците ще повишат познанията си за света на финансите. Техни учители ще бъдат бизнес доброволци, които ще им преподават учебното съдържание.

Темите обхващат областите спестяване, инвестиране, кредити, застраховки, личен бюджет, семейно финансово планиране и целеполагане. В рамките на проекта учениците ще бъдат изправени пред финансово предизвикателство - създаване на семеен бюджет, а най-добрите от тях ще участват и във финансов иновационен лагер, който ще се проведе през март 2016 г. в София. След това ще споделят добрия опит в своите общности, с участие в локални  инициативи през април, който е месецът на финансовата грамотност.

"Ако един човек иска да взима решенията за себе си сам, той трябва да има добра финансова култура. Иначе някой друг ще ги взима вместо него и може да се озове в ситуации, които не са благоприятни, може дори да няма контрол над собствения си живот. Затова финансовата култура е от изключително значение за всеки млад човек днес", коментира Евгени Бенбасат, представител на "Метлайф България".

Проучвания показват, че 16-17-годишните младежи са целевата група, която има най-голяма нужда от специална подготовка по финансова грамотност, тъй като те съвсем скоро ще излязат на трудовия пазар.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама