За първа година в ПГИ „Робер Шуман“ в Разград се проведе „Иновативен лагер 2015“

09:38, 19 ное 15 25 649 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
За първа година в ПГИ „Робер Шуман“ се проведе „Иновативен лагер 2015“, съобщи помощник-директорът Доцка Стефанова. Той е част от серия инициативи по програмите за предприемаческо образование и поведение на Джуниър Ачийвмънт България в рамките на Световната седмица по предприемачество.

В лагера се включиха учениците от 9 до 12 клас, разпределени на случаен принцип в седем отбора по седем ученици. Темата на предизвикателството, поставено от организацията-домакин за нашата страна бе “Да се предложи нов предмет, който да се въведе в училище”.

Участниците разполагаха с три часа време за работа, за да предложат решение, оформено в презентация. Те трябваше да дадат отговор на няколко въпроса: С какво предмета ще допринесе учениците да са подготвени за бъдещето? С какво точно предмета ще направи света по-добро място за живеене? Каква да бъде учебната програма? Как изучените теми ще повлияят на индивида, обществото и околната среда? Как си представят идеалния процес на обучение? В кои класове да се изучава и кой ще го преподава? и др.

Отборите презентираха своите идеи пред съученици и гости на събитието. Жури с председател Веселина Станчева – старши експерт „ПОО“ в РИО-Разград и членове – Джипо Николов – предприемач, общински съветник, Теосвета Лазарова – директор на Дома за възрастни хора с деменция и партньор на училището, Димитрина Цонева – управител на „ДИДИ-С“ ЕООД и партньор на училището и инж. Христина Панчева – директор, изслушаха и оцениха по критерии презентираните идеи за нови учебни предмети в училище.

Отбор № 2, който зае първо място предложи в училище от 1-ви до 12-ти клас да се изучава нов предмет „Здраве“. Основна цел в обучението е да израсне здраво и жизнено поколение с изградени хигиенни навици още от най-ранна детска възраст. В началния етап да се изучава „Природен свят“, в прогимназиалния – „Здравословно хранене и хигиена“ и в гимназиалния – „Здравославен начен на живот“. Основните теми в учебната програма да са: Хигиенни норми и навици, Безопосна среда, Еколгична среда, Движение и здраве, Здравословно хранене, Социално-психологически климат на работното място, Околна среда.

Класираният на второ място отбор № 6 предложи да се въведе цикъл от учебни предмети „Социални и хуманитарни науки“, в който да се изучават Социология, Антропология, Политология, Криминология, Държавна политика и др. Основната цел на обучението е всеки ученик да бъде добър гражданин на обществото, да знае и защитава правата си, да умее да се представя и самооценява, за да се реализира успешно в условията на пазарна икономика.

На трето място се класира отбор № 4, който предложи в училище да се изучава предмет „Човешки отношения“. Като основната цел в обучението ще бъде изучаването на взаимоотношенията в родителската среда, Изграждане на добри междуличности взаимоотношения още от най-ранна детска възраст, Фирмени взаимоотношения, Взаимоотношения с конкуренти и клиенти.

Поощрителна награда журито присъди на отбор № 7 за предложения предмет „Здравето и ние“, който ще учи децата да познават полезните и вредните храни.

Добри бяха идеите и на останалите три отбора за предметите „Бизнес етика“, „Бизнес практика“ и „Креативност и иновативност“.

Всички участници в Иновативния лагер получиха грамоти и предметни награди.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама