Завършват проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен“ до 31 декември
18:35, 04 дек 15
25
326
Шрифт:
До момента са завършени четири от общо десетте модула: поставени са информационни табели на спирките; внедрена е интелигентна транспортна система за регулиране на светофарите на някои от проблемните кръстовища в града; на 60 от спирките на градския транспорт са разширени местата за престой на тролейбусите; поставени са табели с разписания на 265 от спирките. Очакванията са, че на 1 януари всичко ще бъде готово, а новите линии на тролеите от Дружба до 9-и квартал ще бъдат пуснати в експлоатация.
Кметът Спартански увери, че се работи на практика денонощно и се осъществява непрестанен контрол върху работата по обектите. Той припомни, че ако десетте модула не бъдат завършени в срок, над община Плевен тегне черната опасност за изплащане на неустойки в размер на 4.5 милиона лева. Според него закъснението е станало през най-подходящите за строително – ремонтни дейности летни месеци, когато вместо да се работи на практика не се е вършило нищо.
„Който и от компонентите да се издъни, отнасяме 4 милиона и половина лева загуби. Спасяваме положението с унизително влачене по корем, но благодаря на министерството, че ни разбират и с каквото могат – помагат. Моят въпрос е кой, къде и защо е дремал през юли, август, септември и октомври – четири слънчеви и топли месеца, мечта за строителя. Защо цяло лято няколко работника се шляеха около водните огледала и никой нищо не правеше“, каза Георг Спартански.
По отношение на драматичните велоалеи градоначалникът уточни, че част от трасето е препроектирано, за да не минава точно през централния площад. Спартански беше категоричен, че община Плевен не е давала официално нареждане на общинската фирма – изпълнител да рисува по центъра и поради това управителят ще понесе съответната отговорност. В скоро време този въпрос ще бъде внесен за разглеждане в Общинския съвет.
Добави коментар