ИАППД представи проект FAIRway Danube финансиран чрез Механизма за свързване на Европа

13:31, 15 дек 15 25 279 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Изпълнителната агенция „Проучване и поддържане на р. Дунав“ (ИАППД) представи проект FAIRway Danube, съфинансиран чрез Механизма за свързване на Европа. Това съобщиха от институцията.

Чрез FAIRway Danube се стартира изпълнението на Генералния план за рехабилитация и поддържане на корабоплавателния път по р. Дунав, който бе приет в Брюксел по време на срещата на министрите на транспорта на 3 декември 2014 г., с тези думи изпълнителният директор инж. Павлин Цонев откри встъпителната среща по проекта.

Директорът на дирекция „Европейски програми, проекти и връзки с обществеността“ Божидар Янков представи основните дейности заложени в обхвата на проекта, както и речните администрации на дунавските страни, които ще си сътрудничат за реализирането му – България (ИАППД), Австрия, Словакия, Унгария, Хърватия и Румъния.

На базата на текущата и хармонизирана информация за критичните участъци, водните нива и прогнози за водния стоеж, реализацията на FAIRway Danube ще подпомага планирането на речния транспорт по реката, проектирането на инженерни мерки или промяна на фарватера в даден участък.

За да може да се извършва редовно измерване и да се събират хармонизирани данни за реката, са необходими подходящи измервателни уреди и кораби, които ще се закупят в Словакия, Унгария, Хърватия, Румъния и България. Предвидено е и поставянето на допълнителни автоматични хидрометрични станции. Обединявайки усилията си, партньорите по проекта ще гарантират свободния достъп до събраната информация за широката общественост.

Чрез повече и по-продължителни измервания, проектът ще подпомогне адаптирането на плавателния път към конкретните условия, което ще доведе до подобряване на условията за корабоплаването във вътрешно-водните пътища. Особено в по-широкия Долен Дунав все още е наложително извършването на интензивни измервания за определяне и маркиране на възможно най-добрия плавателен път, който да позволи преминаването на плавателни съдове с по-голямо газене, съответно – намаляване на транспортните разходи.

От българска страна ИАППД ще достави проучвателен кораб, маркиращ кораб, 10 броя автоматични хидрометеорологични станции, които ще бъдат монтирани в трите най-критични места в общия българо-румънски участък на реката.

В началото вниманието ще бъде насочено към най-критичните участъци, а с напредъка на проекта резултатите от подобрените измервания ще бъдат използвани за определяне и приоритизиране на бъдещи мерки за подобряване условията за корабоплаване, каза в заключение Божидар Янков.

Проектът е съфинансиран от Европейския съюз чрез Механизма за свързване на Европа. Общият му бюджет е 23 357 255 евро. Партньори и бенефициенти са България (ИАППД), Австрия (Via donau), Словакия (ARVD), Унгария (OVF),(NIF), Хърватия (AVP) и Румъния (ACN), (AFDJ).

Бюджетът на ИАППД в проекта е 7 018 800 евро. Механизмът за свързване на Европа осигурява 85% от парите, а националното съфинансиране е 15%. Период на изпълнение е от юли 2015 до юни 2020. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама