ГС „Св. Георги Победоносец” против вдигане на данъците в Сливен

15:40, 15 дек 15 25 347 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
От Гражданско сдружение „Свети Георги Победоносец” обявиха, че няма да подкрепят внесеното за гласуване на общинска сесия предложение за вдигане на данъците в Сливен. 

Момчил Пантелеев и Стефан Христов са съветниците, които застават зад отрицателния вот.

В разпространената до медиите декларация те изразяват позицията на ГС „Свети Георги Победоносец” относно точка 3 от дневния ред на сесията на ОбС Сливен на 18 декември. Предложението е на кмета Стефан Радев за изменение и допълнение на наредбата за определяне размера на местните данъци и такси.

В позицията се казва:

 С това предложение се иска промяната на данъка върху недвижимите имоти от 1.6 на 3.2%, както и увеличаване на налога за леките автомобили.

Доводът на кмета на общината, в подкрепа на това предложение, е обезпечаването на бюджета на общината за 2016 г.???

Доста кратко и лаконично.

Сдружение „Свети Георги Победоносец” не споделя тази позиция на кмета, не защото е лишена от логика, а защото е лишена от воля. Тя е лишена от воля за промяна на състоянието в общината. От принципна промяна на нейното съществуване и управление. Ние много добре осъзнаваме финансовият колапс, в който е поставена общинската хазна. Тежкото структурно и организационно наследство. Това са факти, които не подлагаме на съмнение. Но това са факти, които бяха известни далеч преди провеждането на предизборната надпревара. Силата на новият управляващ трябва да бъде проявена в посоката на подреждането на хаотичния безпорядък. Във въвеждането на точни и ясни правила и спазването на ред и дисциплина. Нашите очаквания към новият кмет не се ограничават до това, да ни бъде посочен катастрофалният мащаб на „Плаващата дупка”, а да бъдат предприети реални действия по нейното ограничаване и премахване, както и към търсенето на реална и ефективна отговорност от виновните за тежката финансова криза в общината длъжностни лица.

Вдигането на данъците трябва да бъде последната мярка в арсенала на общинската администрация, чрез която до потърси помощ от своите съграждани в провежданата реформа – а не първата?!? В противен случай оставаме с впечатлението, че ще търсим някакъв временен резултат, без да бъде изкоренен проблема, по пътя на най-малкото съпротивление. За да се стигне до тази мярка трябва задължително да се направи анализ на съществуващата ситуация и да се набележат мерките за увеличаване на приходите и за намаляване на разходите. Задължително трябва да се извърши ревизия на криминалните договори за сметосъбиране, сметоизвозване и поддържане чистотата на местата за обществено ползване в Община Сливен, сключен след съмнително проведена обществена поръчка, както и на договора за „Озеленяване и целогодишно поддържане и почистване на новите и съществуващите озеленени площи и прилежащите, алеи и площадки на паркове, градини, скверове, междублокови пространства, разделителни ивици, залесителни пояси, гробищни терени; поддържане на дълготрайната декоративна дървесна и храстова растителност; реконструкция и ремонт на детски площадки и архитектурни елементи; целогодишно поддържане на паркови елементи и елементи на новите и на съществуващи детски съоръжения, реконструкция, ремонт и поддръжка на поливни системи, питейни фонтанки и други, както и извършване на дейности по оформяне на нови зелени площи и внасяне на нова паркова мебел на територията на Община Сливен”, сключен при условията на грубо незачитане на решение на общинския съвет и неизпълнение на съдебно решение №71 от 04.05.2015 г., постановено по административно дело №82 по описа на Административен съд Сливен. Трябва да се потърси възможност за тяхното разваляне и възлагане на тази дейност на общинско предприятие, каквото действаше ефективно на територията на общината до 2007 г. В дейността на това общинско предприятие да бъдат ефективно ангажирани безработните лица в трудоспособна възраст, получаващи месечни социални помощи, които по закон са длъжни да полагат обществено полезен труд 14 дни в месеца, по 4 часа на ден. Трябва да се отбележи, че на територията на община Сливен, има регистрирани 2 200 такива лица – всеки може да си направи равносметка за какъв трудов арсенал става дума. Задължително трябва да се извърши структурна реформа в общинската администрация, чийто щат в момента е неоправдано раздут. Да бъде направено реално зониране на града и промишлената зона, съответстващо на нормативните изисквания, което ще доведе до реални данъчни оценки на недвижимите имоти в града. Да бъде изготвена методика за справедливо разпределение на данъчната тежест между града и населените места, като в момента се стига до парадоксалното съотношение между съпоставими имоти в града и в селата съотношението в такса смет да бъде 20:1, което е очевидно несправедливо? Да бъдат предприети мерки по организирането на движението и престоя по улиците на града, чрез въвеждането на „Синя зона”. Закупуването на „Паяк” за нуждите на общината. Извършване на основна проверка за незаконни сгради и постройки на територията на общината и преди всичко в кв. „Надежда”, където повечето постройки са без строителни книжа, без надлежна регистрация и без съответните партиди в експлоатационните дружества. Тези лица не плащат ток, вода и данъци и тяхната тежест се разпределя върху добросъвестните граждани в общината. Да бъде сформирана еко-полиция, която да следи за отглеждането на домашни любимци и тяхната регистрация. Да се предприемат различни общински акции за премахване на старите коли от терени за обществено ползване. Право на общините за това дава Законът за управление на отпадъците. В него са предвидени сериозни за българските условия глоби за хората, които нехаят за собствеността си. Санкциите са от 150 до 500 лева за физическите лица и от 1500 до 5000 лева – за юридическите. Има и ред за принудително изземане на непотребните автомобили. Да бъдат премахнати незаконните гаражи и т.н. Всички тези действия са в посока за събиране на приходи и ограничаване на разходите. Като резултат от тяхното прилагане, градът ще придобие различен европейски облик. Ще бъде показана действителна воля за промяна.

Едва след като тези усилия бъдат положени от общинската администрация и те не се окажат достатъчни за преодоляването на дълбоката криза, в която сме изпаднали, може да говорим за натоварването на гражданите с допълнителна финансова тежест.

С оглед на изложените от нас съображения, заявяваме, че не можем да подкрепим това предложение на кмета на общината и ще работим за осъществяването на набелязаните по-горе мерки.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама