Европарламентът създава анкетна комисия за „Дизелгейт“

15:34, 17 дек 15 / Свят 25 248 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Европейският парламент създаде анкетна комисия от 45 члена, която да разследва нарушенията на правилата на ЕС за тестове на вредните емисии на автомобилите и обвиненията към страните членки и Европейската комисия, че не са наложили стандартите на ЕС. Комисията ще представи междинен доклад до 6 месеца и окончателен доклад до 12 месеца от началото на своята работа.

Евродепутатите одобриха създаването на анкетната комисия с 354 гласа „за“, 229 „против“ и 35 „въздържал се“.

Комисията ще разследва  ·         предполагаемото неизпълнение от страна на Комисията да прави преглед на циклите на изпитване;

·         предполагаемото непредприемане от страна на Комисията и на органите на държавите членки на действия за налагане на спазването на изричната забрана за използване на измервателно-коригиращи устройства;

·         предполагаемото невъвеждане от страна на Комисията на изпитвания, отразяващи реалните условия на движение;

·         предполагаемото непредписване от държавите членки на разпоредби, съдържащи ефективни, пропорционални и възпиращи санкции, приложими при нарушения;

·         дали Комисията и държавите членки са разполагали с доказателства за използването на измервателно-коригиращи устройства, преди Агенцията на САЩ за опазване на околната среда да издаде на 18 септември 2015 г. своето предупреждение за нарушение.

Припомняме, че че скандалът с дизеловия двигател  EA 189, монтиран в моделите Jetta, Beetle, Golf и Passat, както и Audi A3 в периода 2009-2014, се разрази през септември в САЩ. Тогава, след разследване на калифорнийските власти, EPA постановява, че компанията  е инсталирала софутеър, който автоматично включва филтри и намалява вредните газови емисии при лабораторни тестове и технически прегледи. При обичайната употреба по пътищата, обаче, автомобилите бълват азотни оксиди до 40 пъти над нормата.  

Първоначално се смяташе, че това засяга само автомобили, предназначени за американския пазар, но се оказа, че проблемът засяга коли Volkswagen, продавани в целия свят, включително ЕС.

През октомври Европарламентът гласува резолюция, в която призовава за пълно разследване на ролята и отговорността на Европейската комисия и държавите членки на ЕС и ги призовава да обявят какво са знаели за тези нарушения и какви действия са били предприети.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама