Шефът на КЗП-Бургас: Потребителите могат да върнат и намалени стоки

12:44, 24 дек 15 25 653 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
„Потребителите имат право да върнат и намалени стоки, в случай че се окажат дефектни”, каза за Topnovini.bg шефът на Комисията за защита на потребителите в Бургас Николай Стойков във връзка с течащите проверки по повод Коледните празници. Онлайн покупките също могат да бъдат върнати.

„Тъй като при пазаруването по интернет хората нямат пряк достъп до стоката, тя може да се върне в 14-дневен срок след получаването й. Тогава вече не е необходимо да има дефект", обясни Николай Стойков.

По повод празниците инспекторите проверяват масово заведенията за хранене и развлечения, местата за настаняване и търговските обекти, като се следи и за намаленията на стоките. От своя страна пък хората трябва да бъдат по-внимателни, дори и при пазаруването от временните Коледни базари, независимо от това, че за тях важат същите правила като тези за останалите търговски обекти, тъй като при тях е значително по-голям рискът от придобиване на опасни продукти.

„Това, което трябва да знаят потребителите, е да се възползват от първото изконно право, което вменява Законът, а именно правото на информираност. Препоръчително е да четат внимателно предварителната информация за всяка стока”, добави още Николай Стойков.

Не липсват и нарушения.

„Има констатирани нарушения в заведения за хранене и развлечения, както и в няколко търговски обекта, но те не са необичайни. Някои от тях са свързани  с това, че съответният търговец не е обявил срока на намаление на стоките си”, допълни Стойков.

Санкциите за нарушителите са различни. Те варират от 500 до 2000 лева.

За нарушения в търговската мрежа потребителите могат да сигнализират в КЗП. Комисията ще има дежурни екипи в почивните дни, които да реагират на постъпващите сигнали на тел.  0700 111 22.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама