Без бурки и хиджаб в българските институции, настоява Владимир Чуков

13:31, 11 апр 16 / Политика 25 475 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
В българските публични институции не бива да бъдат допускани жени с бурки и хиджаб. Това заяви в интервю за София Topnovini.bg арабистът проф. Владимир Чуков за идеята да бъде забранено носенето на бурка на обществени места, предложена от главния прокурор Сотир Цацаров. Според Чуков това не е прецедент, тъй като такава забрана имало и преди.

„И преди имаше намерение за издаване на заповед в българските училища да няма учители и ученички със забрадки. Това стана, след като една преподавателка в Пазарджик се появи със забрадка в учебния час. Общо взето заглъхна тази история. Темата не е нещо ново, само че сега е повдигната може би заради атентатите в Брюксел“, уточни арабистът.

Районният мюфтия на София Мустафа Избищали пък бе категоричен пред екипа ни, че в столицата няма бурки. По думите му в исляма няма ясно, категорично и недвусмислено мнение или доказателство за покриване на лицето.

„Това е свързано с културите на определени географски ширини“, добави районният мюфтия, като не пожела да коментира въпроса за забраната на бурките на обществени места.

Владимир Чуков обясни още, че бурката не е догматичен елемент от ислямската идентичност и автентичният ранен ислям никога не е поощрявал носенето на забрадка. По думите му първата забрадена жена в исляма е сестрата на Втория праведен Халиф - Омар ибн ал-Хаттаб, който реално създава халифата.

„Забрадката се появява като белег на аристократизъм, не като белег за скриване на жената. Самото забулване, скриването на жената идва със селджуките, които са доминиращи по време на втория период на Абасидска династия. Те всъщност носят азиатските порядки и ги вкарват в управлението на арабо-мюсюлманската цивилизация. Бурката или фереджето се появява заедно с големите дувари, скритите къщи – както къщата се скрива от хорския поглед, така и жената бидейки част от интериора, също трябва да бъде скрита“, разказа арабистът.

За да бъде въведена тази забрана, Чуков смята, че „трябва да се мери пет пъти и веднъж да се вземе решението“. По думите му средностатистическият български мюсюлманин няма да има негативна реакция, защото е светски устроен и практикува битовия ислям.  

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама