“Прозрачност без граници“: Томболите по избори са лошо решение

11:10, 18 апр 16 / Политика 25 254 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
„Абсолютно неприемливо“ и „абсолютно лошо решение“ и идеята да бъдат въвеждани материални стимули за задължителното гласуване – джипове, перални, телевизори. Това заяви пред БНР Ваня Нушева от Асоциация „Прозрачност без граници“.

В парламента се обсъждат няколко идеи за материални награди за участие в изборите, като предстои те да бъдат гледани от правната комисия. Те бяха обвързани с решението вотът да е задължителен.

Според Нушева това би било още един знак за обществото, че „вотът може да бъде повлияван от материални облаги“. Тя припомни, че подобен опит е имало през 2005 г., за да бъде повишена избирателната активност, но тя е останала ниска.

„Към въвеждането на санкции също трябва да се подхожда внимателно, защото споменът за репресивната машина на комунистическия режим е твърде близък“, предупреди още Нушева.

„Временното изключване от избирателния списък не изглежда толкова драстична санкция и до голяма степен би изглеждала приемлива. Тук обаче също трябва да се мисли за друг негативен ефект - това, че част от избирателите може трайно да се изключат от участие в изборния процес“, обясни тя.

Според Нушева веднъж изключени, не се знае какъв е психологическият ефект за тези хора и дали за тях това няма да бъде още едно потвърждение, че няма да има смисъл да участват. „Иначе, на пръв поглед изглежда Соломоново решението - въвеждане на подобен тип санкции на временно изключване от избирателните списъци, като по този начин изчистваме избирателните списъци и не пристъпваме към регламентация на активна регистрация“.

Според нея обаче мъртвите души няма да бъдат изчистени от избирателните списъци с подобно действие, а най-адекватно решение при въвеждането на задължителното гласуване е стимул под формата на данъчно облекчение.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама