Второкласник към Кунева: Защо няма графа за похвали в бележника

17:23, 04 май 16 25 449 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Осемгодишният Боян Ганев попита в отворено писмо вицепремиера и министър на образованието Меглена Кунева защо в ученическия бележник няма графа за похвали. Според второкласника не е честно да има място само за оценки, отсъствия и забележки и пита дали правенето на нещо добро не е толкова важно, че да бъде записано в ученическата книжка.

Според ученика, ако се определи начин да се отбелязват добрите постъпки правени в течение на годината, така ще се намали агресията в училищата. „На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно "Дай си бележника!" и ходенето на училище като цяла ще стане много приятно“, смята малкия Боян.

Ето и пълният текст на писмото:

Уважаема, Госпожо Министър,

Аз се казвам Боян Ганев и съм ученик във Втори клас. Пиша Ви това писмо, за да Ви задам следния въпрос:

Защо в ученическия бележник няма графа за похвали? В него има място само за оценки, отсъствия и забележки.

Вече научих, че забележката е вид наказание. Така пише в училищния правилник.

А ако някой направи нещо добро и заслужава похвала, това не е толкова важно, за да бъде записано в бележника! Значи, важно е завинаги да се запомни само лошото поведение!

Аз вече имам няколко забележки в моя бележник, но се е случвало да правя и добри постъпки, само че, сега си спомням само три. Но, съучениците и учителите ми едва ли ги помнят! А, лошите си стоят в бележника и няма как да бъдат забравени. Това не е честно!

Аз мисля, че ще е много по-справедливо ако и добрите и лошите постъпки имат еднакво място за записване в бележника. Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества? Обаче, сегашният бележник не показва добрите качества и постъпки. Защо? Може ли това да бъде променено? Даже си мисля, че ще е още по-хубаво ако се случи следното: В училищните правилници също както сега са определени и степенувани наказанията за лошо поведение, да се определи и начин за отбелязване и запомняне на добрите постъпки в течение на самата учебна година. Сега, единствено в края на учебната година дават грамоти за отлични постижения само в ученето.

Много се надявам и това предложение да Ви хареса и да го одобрите. Ако това се случи, мисля, че така ще се намали и агресията в училищата изобщо. На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно "Дай си бележника!" и ходенето на училище като цяла ще стане много приятно!

Надявам се, че отворената форма на моето писмо ще привлече вниманието на цялото общество, и много хора и организации ще одобрят моите идеи.

Много благодаря!

С уважение,

Боян Ганев

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама