Обществено обсъждане на нов правилник за общинските пазари в Добрич

07:20, 12 май 16 25 442 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Нов правилник за организацията и реда за ползване на общинските пазари на територията на община град Добрич е обявен за публично обсъждане. Той е публикуван на сайта на местната власт.

Според проекта, директорът на Общинското предприятие „Общински пазари” или упълномощено от него лице може да откаже издаване на разрешително за ползване на работно място или терен на общинските пазари в случай, че лицето не отговаря на изискванията за заемане на обекта, съгласно настоящия правилник. Отказът се мотивира с писмено становище в тридневен срок от подаване на заявлението. Отказът може да се обжалва в 14-дневен срок пред кмета на общината, който има право да отмени или потвърди решението на общинското предприятие.

Новият правилник  също, че за ползване на общинските пазари с цел извършване на търговска дейност на открито за едно работно място  или терен се заплаща такса, съгласно Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община град Добрич. Таксите се внасят в общинския бюджет до 10-о число на месеца, за който се дължат. През месеците януари и февруари, ползвателите на работни места заплащат 70 % от дължимата такса.  Търговците с намалена трудоспособност 71% и над 71% заплащат 70% от таксите.

ОП „Общински пазари" има задължение да създаде нормални условия за експлоатация на обектите, които се намират на територията на общинските пазари, както и да оказва пълно съдействие на ползвателите на Общинските пазари за решаване на възникнали проблеми и ситуации. То трябва да осигури възмездно преференциално ползване на санитарен възел, охрана.

Всеки търговец, осъществяващ дейност на Общинските пазари на територията на град Добрич, има право да наема не повече от два обекта - две работни места или терени за търговия на територията на централния кооперативен пазар. Той осигурява собствена охрана и застрахова личният си инвентар и стока. Търговците, осъществяващи дейност на Общинските пазари, са длъжни да продават стоки, които са снабдени с всички сертификати за произход и качество на стоките, съгласно нормативните изисквания. Те не трябва да променят предназначението на ползвания от тях търговски обект и извършват преустройство на общинско имущество без писменото съгласие на ОП "Общински пазари". Не могат да увеличават нерегламентирано предоставената им в разрешението площ. Трябва да осигурят право на избор от асортимента на предлаганата от тях стока на клиентите. Нямат право да преотдават наети обекти или площи, или преотстъпват разрешително за търговска дейност за работни места или терени, включително да сключват договори за съвместна дейност с трети лица. За работни места и терени на горна и долна площадка на централния пазар, работното време е препоръчително и е от 6 до 22 часа през  пролет и лято и от 7 до 21 часа през есен и зима.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама