Л. Павлова: Новото трасе "Русе - Велико Търново" е в най-важната си и критична фаза

13:02, 13 май 16 / Политика 25 260 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
"В момента се разработва Оценка на въздействието на околната среда. Това е най-важната, но и може би най-критична фаза за всеки проект".

Това заяви днес в Русе министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по повод напредъка за дългоочакваното ново трасе между крайдунавския град и Велико Търново. Тя е в Русе за участие в бизнес форум, част от националната кампания "Региони в растеж" на "24 часа".

Оценката на въздействието на околната среда на пректа за новия път между Русе и Бяла трябва да е готова до ноември месец т.г., за да може след това да минат всички съответни съгласувания и да се утвърдят конкретните трасета и защитените зони. След това, през следващата година, започва изготвянето на парцеларни планове и процедурите по отчуждавания.

"Зависи колко и какви земи ще се отчуждават, какви обжалвания ще има. Затова не мога да се ангажирам с конкретни срокове в момента", каза още министър Павлова, като уточни, че идейният проект е готов и вече са направени обсъждания и съгласувания с общините по трасето.

"Това, което мога да кажа, че сме работили и работим по максималния мащаб на проекта, който след това ще бъде разделен на отделни части, отделни фази. Общата дължина е 105 километра, в които включваме и южен обход на Русе, който ще поеме трафика, особено тежкотоварния, още от промишлената зона и Дунав мост. Оттам вече има спускане към Бяла, за да се направи и далечния източен или западен обход на Бяла и да влезе до Велико Търново, където ще се направи връзката с Хаинбоаз, за да може целия трафик да се извади от урбанизираните територии", отчете министър Павлова.

За момента за този проект се разчита на бюджетно финансиране, като се очаква и въвеждането на тол-система до 2018 г. да спомогне за осигуряването на средства за него.

Лиляна Павлова коментира, че ще се стартира от обхода на Бяла, като дори сложи този участък сред ключовите приоритети на регионалното министерство, заедно с АМ "Хемус" и обхода на Димово, част от автомагистралното направление Видин – Монтана.

Днес министър Павлова бе и в Бяла, за да направи преглед на рехабилитирания участък по ул. „Стефан Стамболов“, част от второкласен републикански път Бяла – Попово, както и на компроментирана подпорна стена до Беленска река.

През миналата година бе възложено актуализиране на техническия проект за аварийното укрепване. Предстои изграждане на нова подпорна стена след избор на изпълнител сред 13 оферти. Тя няма да навлиза в сечението на речното корито, а ще е на мястото на разрушената.

Индикативната стойност е 600 000 лв. без ДДС от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“. За повишаване на безопасността на пътуващите и недопускане на последващи разрушения на път II-51 товарните превозни средства над 10 т са пренасочени по обходен маршрут. Движението на товарните МПС над 10 т се осъществява по път ІІІ-5101 (Бяла – Попово) - Пет кладенци – Борово и се включва в републикански път I-5 Русе – Велико Търново при км 7+200.

Лиляна Павлова отчете още, че до края на тази година предстоят и сериозни ремонти по някои виадукти и тунели по АМ "Хемус" - едната тръба на "Витиня", "Елешница" и "Топли дол", както и критични участъци на 15-ти и 41-ви км на автомагистралата. Това ще наложи и промени в движението, поради което бе отправен апел към всички пътуващи да проявят повече търпение и да минават през тези участъци с повишено внимание.

По-късно днес регионалният министър заедни с вицепремиера Меглена Кунева се включват в първото издание на Иновативното младежко експо. Инициативата е на Академичното ръководство и Студентския съвет на Русенския университет с подкрепата на Националното представителство на студентските съвети в България и Министерството на образованието и науката.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама