КЗК глоби ЕМАГ, “Хеликон” и “Колибри” с общо 4.9 млн. лв.

19:37, 26 май 16 25 817 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) постанови глоби в размер на общо около 4.9 млн. лв. ЕМАГ и книжарниците “Хеликон” и “Колибри”. Решението е било прието на 18 май т.г. и бе публикувано днес. Комисията е започнала проверка по сигнал на “СТОРЕ ЕООД”.

КЗК е открила нарушения в три рекламни кампании на ЕМАГ - „Черен петък“ (28.11.2014 г.), „Emag – Най - лесния начин да поръчаш – Най - сигурния начин на доставка - Милиони начини да се зарадваш” (03. - 24.11.2014 г.) и „Две години eMag.bg” (08.12.2014 г.)

Заради кампаниите „Черен петък“ (28.11.2014 г.),  „Революция на цените“ (17-19.02.2015 г.), „Crazy days“ (19-21.05.2015 г.) и „Ловци на намаления“ (14-16.07.2015 г.) е глобена и “Хеликон” АД”, както и “Колибри” АД. Те са провеждали кампаниите си съвместно с “Данте Интернешънъл” СА - компанията зад ЕМАГ.

Имуществените санкции за “Хеликон” и “Колибри” са в размер на 281 552 лева и 17 220 лева съответно. Останалата част от глобата - 4 657 779 лв., е наложена на ЕМАГ.

Комисията твърди, че поведението на „Данте Интернешънъл“ СА и издателствата в посочените рекламни кампании има заблуждаващ характер за крайните цени на определени промоционални продукти за начина на тяхното формиране и представяне. 

В сигнала си до КЗК от „Сторе ЕООД“ твърдят, че потребителите се въвеждат в заблуждение за намалените цени на продуктите с различни послания. Според дружеството в кампанията „Черен петък“ цените на продуктите в този ден са предварително завишени, а след това намалени с отстъпка до 70%. Книгите пък били на стандартни цени.

Пълното решение може да видите ТУК.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама