Ден първи от скъпия билет: Хаос, недоволство и опашки

17:02, 01 юни 16 25 379 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
"Фандъкова ни излъга. Навсякъде има опашки. Губим си времето в чакане“, беснее столичанин на средна възраст, докато чака на опашка за замяна на талони в района на Плиска. „Няма никаква подготовка на касите, не можем на двете гишета да заменяме стари с нови билети, а само на едното“, оплака се възрастна жена, която тъкмо се е подписала на протокол, че е предала два билеа от талон и е доплатила до 10 от новите.

„Защо не дадоха гратисен период, за да изразходваме билетите и талоните, които сме взели на старите цени, това сега е безумие?“, пък пита млад мъж, трети поред в опашката, която обсъжда гневно ситуацията около заменките и новите цени на хартийките. Повечето от тях се оплакваха, че нито возилата са наред, нито контрола е наред, а няма и система за електронно таксуване, която им е обещавана от години. „Колко време трябва да мине, за да се направи всичко това?“, питат те, докато бършат потните си чела заради жегата.

Според предварително обявената информация, гражданите трябва да заменят старите билети с новите, по-скъпи, от 1,60 лв. Това става на точно определени пунктове в столицата. Оказва се обаче, че ако сте закупили стар билет от шофьор на автобус и искате да го замените, това не може да се случи и трябва да намерите същия автобус, където да направите това. Причината е, че старите билети от касите и превозните средства се различават.

Излиза, че ако имате непълен пакет талони, не може да ги замените с нов без да си доплатите, оплаква се възрастна дама, хванала за ръка двете си внучета, след спор с касиерката от градска мобилност. „Аз не искам талони, искам от новите билети, но не ми дават да си доплатя за тях, като им предам стари талони. Щом е така, децата и аз ще пътуваме сега с талони, не ме интересува“, възмущава се тя, докато се отправя към спирката на Плиска в посока кв. "Младост".

„В момента чакам, за да си купя билет от 1.60 лв. вече 15 минути. Никаква подготовка в нито един от пунктовете, обиколил съм над четири. На тези места не могат да ми сменят и талоните, защото нямали готовност“, оплака се мъж, който тъкмо е сменил гишето, защото на първото му отказаха да направят замяната. Той изнервено обясни, че има опашки както за касите, така и за автобусите, защото шофьорите отказват да продават билети, тъй като не могат да върнат ресто. Съответно пък пътниците се налага да слязат, за да си намерят от новите билети.

По думите му няма нито един сериозен мотив за повишаване цената на билета, с което се съгласиха и хората, които чакаха заедно с него на опашката за подмяна на талони и билетчета. „Причината е политическа. Искат да напълнят една празна каса с парите на столичани“, категоричен е той, докато пристъпва напред в бавно движещата се опашка.



Въпреки хаоса навсякъде в столицата заради нововъведението в градския транспорт, от Центъра за градска мобилност се похвалиха, че за два дни са продали 4000 абонаментни карти, което е и целта повишаване цената на билетите. Те съобщиха още, че средно 50 екипа контрольори на смяна ще следят за редовността на пътниците в 24 района, но хайки за нередовни пътници няма. Глобата за нередовни пътници също вече е по-висока, тя е 40 лева, ако се плати на място и 200 лева ако бъде съставен акт.

Вероятно градският транспорт има високи разходи и всички аргументи са на тяхна страна, но услугата не е качествена, заяви дама, която успя да замени двата й останали талона с нови, след като си доплати.

Момче и момиче, наскоро завършили магистратура, пък смятат, че вероятно има някакви бюджетни липси и управниците търсят откъде да намерят пари, правейки това по най-лесния начин, като вземат от хората.

„Вече започнахме да се возим в градския транспорт без билет в израз на бунт срещу повишението на цената. Мисля, че голяма част от софиянци ще направят това. Няма да си купим абонаментни карти“, заявяват двамата, докато чакат транспорта си на сериозно разстояние от касата, където биха могли да си купят нов билет или да направят заменка. Те възмутено коментираха, че цената на билетчето спрямо минималната работна заплата е твърде висока.

„Сега казват, че картите ще останат на същата цена, но най-вероятно тя също ще се вдигне“, съмнява се девойката, а момчето до нея одобрително кима с глава.

„В градския транспорт е претъпквано, мирише, горещо е, защото пестят от климатици явно, и автобусите са под всякаква критика. С шейсет процента да скочи цената на билета е неадекватно“, коментират още двамата, като младежът даде за пример Франция, където билетите са 1 евро, возилата са удобни и приятни, а билета може да се ползва един час, докато в София трябва при всяко слизане от транспорта и качване на друг да си купуваш нов.

В разположените една срещу друга каси на градския транспорт до х-л Плиска от сутринта опашките за заменки и за нови билети не са намалявали. Хората са недоволни, че си губят времето, а после пак трябва да се качат в транспорт, чиято цена за използване не отговаря на условията в него.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама