Реконструират релсовия път по бул.“Цар Борис III” в София

16:36, 06 мар 17 25 963 Шрифт:
Автор:

Столична община е обявила търг за избор на фирма, която ще осъществява строителен надзор по проекта за реконструкция на трамвайните линии по бул. "Цар Борис III“ и по ул. "Каменоделска“, който предстои да се реализира, съобщиха от общината.

Проектът включва рехабилитация на пероните на трамвайното трасе, ремонт на релсовия път, контактната мрежа, осигуряване на достъпна среда, контролиран достъп, предпазване от шум, обновяване на трамваите, възможност за преустройване към широк трамвай, без да се прибавя трета релса. 

Фирмата, която ще бъде избрана от Столична община, ще осъществява строителен надзор и ще изготвя комплексни доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите за следните два обекта: "Реконструкция на трамваен релсов път по ул. "Каменоделска", от кръстовището с бул. "К. Стоилов" до крайно трамвайно ухо в кв."Орландовци" и "Реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Цар Борис III", от ухо кв. "Княжево" до ухо "Съдебна палата", без участъците на пл. "Руски паметник" и кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Г. Делчев". Те са част от проект "Интегриран столичен градски транспорт – фаза II" по ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г.

Според заданието на проекта е предвидена и възможност релсовият път от кв.“Княжево“ към кв. "Овча купел" да бъде за т.нар. широк трамвай. Мотрисите за широкия трамвай са по-евтини, докато за т.нар. тесен трамвай мотрисите се произвеждат по специална поръчка.

Според проекта на Столична община обособеното трасе на трамвайна линия №5 ще бъде запазена. В проекта е предвидена и рехабилитация на обръщателните колела.

Оградата на трамвайното трасе ще бъде сменена и подсилена в района на трамвайните спирки, като фирмата-изпълнител ще трябва да запази и живия плет, който е паметник на парковото изкуство.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама