Американската музикална индустрия печели вече повече от стрийминга

01:36, 31 мар 17 / Свят 25 313 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

За първи път в историята на американската музикална индустрия, стриймингът носи по-голямата част от приходите ѝ, но музиканти смятат, че техният труд ще остане недостатъчно възнаграден.

Именно музиката онлайн вдига растежа на тази индустрия на най-високото ѝ ниво през последните 20 години, сочат данни, публикувани в четвъртък и цитирани от АФП.

Общият оборот на музикалната индустрия в САЩ се е увеличил с 11,4% през 2016 г. за да стигнат годишните печалби 7,7 милиарда долара - най-високите от 1998 г. насам. Това сочи информация на Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка (Recording Industry Association of America).

Общият оборот през 2016 г. обаче e само половината от нивото, достигнато в края на 90-те години на XX век, преди революцията на музиката онлайн.

Повече от половината от приходите на музикалната индустрия през 2016 г. (51%) идват от стрийминга и от платените абонаменти към цифровите доставчици на музика (като Spotify, Apple Music и Tidal). Едва 9% са били те през 2011 година.

Преобладаването на стрийминга в САЩ, най-големият пазар на музика в света, потвърждава глобалната тенденция през последните години.

Друга организация - Международната федерация на звукозаписната индустрия (The International Federation of the Phonographic Industry), базирана в Лондон, също регистрира исторически растеж през 2015 г. Данните за 2016 ще бъдат направени публично достояние през следващите седмици.

Стриймингът, който дава възможност на потребителите да слушат песните по свой избор онлайн, причинява загуби на другите формати, които в исторически план са носили най-големите приходи за артистите.

Приходите от сваляне на дигитална музика върху платформи като iTunes паднаха с 22% през 2016 г. а продажбите на компактдискове (CD) намаляха с 21%.

Изключение остава винилът, който се радва на възраждане, благодарение на интереса на колекционерите. Но приходите от винил растат само с около 4% през 2016.

Големите звукозаписни компании приветстваха навлизането на стрийминга като нов начин за стимулиране на музикалната индустрия, изпаднала от дълго време в бедствено положение след години на борба срещу незаконното сваляне в края на 90-те години.

Някои автори и изпълнители се оплакват, че не могат да се възползват от възхода на стрийминга. Те сочат и ограничените приходи, които получават музикантите, дори и да има ново увеличение на продажбите. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама