Албена Данаилова: Успехът и "улавянето на мига" не са в нашата власт

13:39, 31 мар 17 25 548 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Концентрация и упоритост са необходими за успеха на един музикант, не само свиренето. Нужно е също и желание да се изпипат всички детайли и компоненти.

Това заяви пред младата музикантка Албена Данаилова, която е първата жена концертмайстор на Виенската държавна опера, или просто Виенската филхармония, известна предимно с мъжкия си състав, информира БГНЕС.

Има една фраза на Оскар Уайлд, която много ми харесва и която гласи, че животът е прекалено важен, за да се говори сериозно за него. Успехът и “улавянето на мига” не е нещо, което е в наша власт и не сме ние, които решаваме дали сега е точният момент или не. Предполагам, че основното желание при мен е било винаги да се върви напред и да се рискува и да се опита нещо ново, отколкото да искаме и да не опитваме новото нещо, защото ни е добре в старото, коментира Данаилова.

Според нея, това е което е станало в момента, когато е решила да се яви на конкурса за Виенската опера – аз вече имах място в Мюнхен и то беше хубаво, но реших, че е въпрос на чест да се явя в един такъв оркестър, с такава традиция, както и че ми е интересно, защото ми е непознато, посочи тя. Затова според Албена Данаилова, статуквото и пречи на музикантите, и не пречи.

Статуквото е хубаво за една традиция, когато тя храни музиканта. Ако има нещо, което прави човекът по-човек и го съединява с Бога или със свят, по-важен от материалния - това е изкуството. В този смисъл, ако има изградени в реално време институции, които подкрепят това изкуство, то статуквото е супер важно, но за самия музикант то спира развитието, смята Данаилова.

Индивидуалният успех често пъти е плод на колективни усилия, в този ред на мисли Данаилова призна, че е имала много добри учители, като последният има най-голяма заслуга за влизането й в оркестъра. Това е учителят й по камерна музика Андреас Райнер - от Розамунде квартет, който вече не съществува, и бивш концерт-майстор на Мюнхенска филхармония, който е и изключително талант да предава знанията си на своите студенти.

„Не е достатъчно нещо просто да е добро и да се получава хубаво”, каза Данаилова. Райнер е повлиял върху концентрацията на младата музикантка, върху детайла, това че нещо е хубаво, но може да стане още по-хубаво с едно леко изменение, което не се усеща в първия момент, но променя целия облик и цялото въздействие на музиката върху публиката.

Като музикант и Данаилова има нужда от балансиране, това става като чете Тери Пратчет, пошегува се тя, сериозно обаче това, което й е необходимо е тишина - особено след натоварен ден, турне, или концерти. “Всъщност ние си почиваме много, когато ушите ни не чуват нищо. На разходка високо в планината или далеч, или само шума на морето, което за съжаление в средна Европа го няма, всъщност много успокоява и помага”, заключи тя.

Известната цигуларка ще излезе на сцената на зала "България" на 2 април заедно с гост-диригента Йоханес Вилднер - доскоро също част от Виенската филхармония, Цветана Бандаловска - сопран, Михаил Михайлов - тенор, Георги Султанов - тенор, Валентина Куцарова - мецосопран, Антон Марков - баритон, както и филхармоничния хор "Светослав Обретенов" под диригентството на Славил Димитров. В програмата са Концерт за цигулка и оркестър "В памет на един ангел" на Албан Берг и "Меса ми бемол мажор" на Франц Шуберт. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама